Sõidame! koos

Let's Drive! together

Esimene täiselektriline Porsche!

Välimuse põhjal võib tunduda, et tegemist on täiselektrilise Panameraga aga ei – tegemist on täiesti uue platvormiga. Natuke madalam, lühem aga laiem kui Panamera.

Taycanil on jõudu 460 kw ja hetkeliselt on auto võimeline arendama 560kw, mis tuleb abiks 0-100km/h 2,8 sekundiga saavutamisel. Auto tühimassiks tühimass (DIN) on 2295 kg, mis tähendab, et tegemist on kergema autoga kui Panamera Turbo S (2310kg). 

Tesla tapjaks kuulutatud auto aga mu arvates see pole. Kindlasti on osa Tesla potentsiaalseid kliente nüüd Porsche poole vaatamas, ent Teslal on endal olemas üsna suur fännibaas ja niisama lihtsalt nad üle parda ei hüppa. Ka hind on oluline faktor, P100d ja Taycan eristuvad korralikult. Kui esimese hind algab 100 tuhande juurest, siis Taycan Turbo S hinnad algavad 186 tuhandest. Muidugi on tulemas ka ainult tagaveolised ja väiksema võimsusega mudelid aga eks aeg näitab, kuidas reageerivad Tesla omanikud Porsche uudismudelile.


Mis veel väärib tähelepanu, on sõiduulatus kuni 450km WLTP järgi Turbo mudelil. 270 kW maksimaalne laadimiskiirus tähendab 100km sõiduulatust on võimalik laadida natuke üle viie minutiga. Hetkel küll nii võimsad laadimisjaamad lähiriikides puuduvad aga aja jooksul see kindlasti muutub Lisaks sellele on võimalik Taycan ka tellida “vegan” sisuga ehk interjööriga, kus pole kasutatud nahka.

800V süsteem on Taycani puhul kõige märkimisväärsem omadus. Lihtsustatult tähendab see seda, et Taycan on võimeline kordama täisvõimsusel kiirendusi ilma üle kuumenemata ega ootamata, kuniks aku on valmis. See on ka ehk suurim eelis Tesla ees, mis peab end “üles soojendama” täiskiirenduse nimel.

Porsche on jäänud endale kindlaks ja võimsaimad mudelid on saanud külge nimetused Turbo ja Turbo S. Isiklikult see mind ei häiri ja teeb lihtsalt arusaadavaks, mis võimsusega mudeliga tegu. Turbo tähis on juba mõnda aega tähendanud vaid võimsuse taset.

Suurepärane on ka näha, et esimeseks täiselektriliseks autoks ei teinud Porsche linnamaasturit, erinevalt enamikest tootjatest. See oleks ehk lihtsam ja ka tulusam aga Porsche on jäänud enda kuvandile truuks ja loonud sportliku auto.
Ootame Taycani huviga, sest Porsche valikust pole siiamaani leidnud autot, milles oleks pettunud ja huvitav on näha, kuidas on suudetud sõidurõõm ja elektriauto ühendada.

PS! Esimesed konfiguraatorid on juba üleval, mine otsi ülesse! Tähelepanelikumad leiavad sealt ka võimaluse muuta stangede välimust veel agressiivsemaks!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

2 × three =