Sõidame! koos

Let's Drive! together

Uus Peugeot 208: Palun, palun tehke selliseid autosid veel!

Fotod: Karl-Erik Idasaar / @idacars

Väikeautod on ülemaailmselt üks suurimaid autosegmente küll, aga kurva tõsiasjana traavib linnamaasturite armaada ka neist üle. Kes selles lahingus ellu jääb, peab end korralikult kehtestama ja suurtele poistele rusikat viibutama. Ja tänasel päeval saab kõigist kõige paremini sellega hakkama just uus Peugeot 208.

Teate kui mõnus on üle pika aja sõita pisikese autoga? Eriti kui viimased kaks aastat on valdav osa testiautodest proovinud oma suurusega mu naabrimehe Mersubussi üle trumbata. Peugeot 208 on täpselt see puhang värsket õhku, mida autotööstus praegu vajab – kerge, väike, väga hea juhitavusega ning hõlpsasti kasutatav.

Prooviauto oli täisvarustuses GT-Line mudel, millele oli rahvasuu kohaselt kõik tuled-viled külge kruvitud ning mida liigutas võimsaim 1,3-liitrine bensiinimootor. Kuidas meeldis? Noh, ütleme et testimisest on möödas paar nädalat ja ma juba tunnen sellest natuke puudust.

Uus 208 jõuab kindlasti tulevikuklassiku staatusesse

Kuna viimased paarkümmend aastat ei ole Peugeot sõiduautod mu meelest soovitud läbimurret teinud, siis uue stiilse tootevaliku ja Pariisi lakkamatute turunduskahurite tule all on seda juba tehtud või vähemalt on tegevuses.

Ma ei taha klišeedesse laskuda ning vastupidiselt suurele osale maailma autoajakirjandusest, ei hakka seda võrdlema legendaarse Peugeot 205 GTi järeltulija ja lõvikutsikga. See siin on hoopis midagi uut.

Värvivalik pakub väga erksaid ja pildistamisväärseid värvitoone

Alustame välimusest, mis on pilkupüüdvalt kena ka kõige plangumate värvidega ning Tallinna külgehaakuva tolmuporise mustusega. “Lõviküüniste ja kihvadega” esituled on kaunilt lahendatud ning must värviriba tagatuledel lisab koos pisikese spoileriga soovitud sportlikust. Kõige lahedam element on mu meelest 208 mudelinimetus auto ninas, sest reeglina reserveeritakse sellised lahendused sport-ja luksusautodele.

Mis enim minus aga austust tõstatab, on auto samasuguse välimuse säilimine olenemata valitud kütusest. Nii elekter-, bensiin- kui ka diiselvariant on väljast peaaegu üks-ühele ning ei proovi kuidagi ennast üle mängida.

Võib-olla julgustab see ka inimesi rohkem elektriversioone hankima, sest lisaks laadimisaegadele ja sõiduulatusele on ka välimus alati suureks müügiargumendiks olnud. Siiani on enamik turul olevaid elektrikaid mu meelest pärit viieaastase joonistuslaualt, mis müügiedu raudselt pärssinud on.

Ahjaa, ja tänu oma lahedusele saavutab uus 208 ilmselt tulevikus sarnaselt 205-le ka klassikustaatuse.

Näidikud või nõidus?

Kui sul on mõni täiesti autokauge sõber, siis võta ta kindlasti sõidule kaasa. Saad natuke naerda, sest tõenäoliselt oli ta meelest salongi disainimisel abiks Gandalf või mõni muu võlukepiga tegelane.

Uksed voolavad armatuuriga ühte, infosüsteemi all paikneb pooledi puutetundlik klaver ning mijöövalgustus on hubaselt lahendatud. Kõige ägedamaks asjaks on aga elektrooniline näidikuplokk, kuhu peale on lisaks kuvatud andmeid näitav “hologramm”. Kui sa oled just see sõber kellest ma enne rääkisin, võib sulle see tõesti väga ulmeline tunduda.

Salongifotod: (C) Peugeot.

Istmed on väga toekad ning ka pikaks sõiduks mugavad. Tagaistmel on rohkem ruumi kui näiteks klass kõrgemal asuval Mazda 3 luukpäral. Põhilise probleemina tooksin aga välja nähtavuse, mis on eriti kehvavõitu B-piilarite juures. Kui sul keegi kõrval istub, on paremale vaadates üsna nadi välja näha.

Ma pole ka väga suur PSA infolusti fännaja, sest see on natuke liiga laiali ja vahel üsna aeglane.

Koostekvaliteet on antud hinnaklassi arvestades asjalik. Mõningad plastikud pisut kobisevad, aga ma ei eeldagi sedasorti autost Maybachi tummisust. Asume nüüd aga kõige tähtsama asja – sõitmise juurde.

Lõbus sõiduelamus ei nõua alati prisket rahakotti

Tehnilist passi lugedes on kerget naeratust raske tagasi hoida. 96-kilovatine pisike turbomootor ning 1250 kilogrammine tühimass sellises pakendis annavad lootust potensiaalsele sõidunaudingule, mida 208 kenasti ka ette kannab.

Kolmesilindriline mootor on äge. See põriseb mõnusalt ning kiirendab väikese turboviivituse järel väga südikalt edasi. Nagu mõni tänapäevane karm hot-hatch, ainult et väiksemal moel. EAT automaatkast vahetab korralikult ja konkreetselt, aga manuaalrežiimil hakkas häirima isevahetus piirajale liginedes.

Võib-olla sattusime pildistamise ajal Normandiasse …

See on auto, mis innustab sind põnevale teelõigule sattudes ise ohjad haarama ning sõitu nautima.

Ja rääkides põnevatest teelõikudest, siis on 208 seal täiesti omas elemendis. Rool reageerib väga-väga täpselt ning on paraja kunstliku raskusega, gabariite on lihtne tunda ning kiirelt kurve võttes rattad ennast “kinni ei poo”. Konkurentidest tuleb kohe meelde näiteks uus Swift Hybrid, mis olenemata nelikveost nii head juhitavust ei oma.

Sõitsime kogu 180-kilomeetrise kurvilise põhjaranniku alates Kaberneemest kuni Kundani välja ja emotsioonid olid tõesti laes. Oleksin tahtnud tagasi samapidi sõita, aga meil on väljas koroona ja raha tuleb igaksjuhuks vist varuks hoida. Ja nagu ka 205 vanasti, armastab ka 208 kiires mahapöördes kolmele rattale tõusta.

Kui sul veri noorusest veidi vemmeldab, siis sea oma rahakott valmis ka võimalikeks kiirustrahvideks, sest selle putukaga on kiiruseületamine erksa ja lõbusa iseloomu tõttu väga kerge tulema.

Veermik on üsna jäik, eriti tagasild mis ennast künniseid ületades tunda annab. Ja tõesti, see ei ole GTi mudel, ent palju sealt ilmselt puudu pole. Sportlik, meeldejääv ja stiilne – ilma argisõite mõjutavate kompromissideta.

Tooge selliseid rohkem linnapilti

Peugeot 208 hind algab 12 900 eurost, mis toob sulle 55-kilovatise mootori ja baasvarustuse. Tegu on meeletult odava hinnaga, ent mina soovitan kindlasti hankida võimsaima bensiinimootoriga mudel või siis vähemasti manuaalkastiga 74-kilovatine versioon. Esimene jõuallikas jääb kindlasti tänapäeva liikluses lahjaks ning diiselmootorid väga selle auto olemusega kokku ei käi.

Loodan tõesti, et hea hind ja auto vahva olemus meelitavad inimesi neid rohkem ostma. Uue auto kogemuse koha pealt pole Volkswagen-grupi sõidukitel mitte midagi siia vastu panna ning noh, jaapanlased on ägedate pisi-luukpärade tegemise veidi ära unustanud. Sõitsin samal ajal ka ühe tuttava Mazda 2’ga, mis oli ka väga vahva ent Peugeot oli kuidagi..gramm parem. Volkswagen Polo seevastu on asajalik, aga meeletult igav sõita.

Mõningad väikesed vasturääkivused on, aga merde, see oli äge putukas.

Plussid: Äge disain, lai mootorivalik, meeldejääv sõidukogemus ning väga vastuvõetav letihind.

Miinused: Infosüsteem on veel natuke aeglane, pikematel inimestel võib nähtavusega probleeme tekkida.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

two × 4 =