Sõidame! koos

Let's Drive! together

Proovisõit: Volvo XC60 B5

Fotod: Karl Kirs / @kars_motive

XC90 T8 oli üle mõistuse imeline auto. Või pigem eralennuk, sest säärase masinaga õhkutõusmiseks oli vaja eraldi lennurada ning kaasa kahte šampanjat rüüpavat Rootsi supermodelli. Aga kui sul nii suurt autot vaja ei ole, siis pakub ideaalselt kompromissi pisut väiksem XC60.

Mu proovisõiduperiood sattus ka esmakordselt aega, kus lumi oli tegelikult ka maas. Volvo võib ju põhjamaine mark olla, aga nende rooli olen ma reeglina saanud keerata vaid plusskraadide ja päikese all.

Bensiinimootor sobib sõiduarmastajatele

XC60 istub Volvo skaleeritava arhitektuuri peal, mis tähendab omakorda palju jagatavaid osi XC-ja S/V90 seeriaga. Kõik Volvo mudelivalikus olevad mootorid on kaheliitrised ning vastavalt valitud kütusele, erinevate jõuseadistuste ja hübriidajamitega.

Kui sa oled rahalise mõistlikkuse ja käitumise osas Swedbanki heade laste kirjas ning tanklakülastused tabuna näivad, on kaheliitrine diisel ainuõige valik.

Aga kui Geni andmeid sirvides avastad, et Stig Blomqvist on sinu kauge sugulane ning sinu unistuse garaaži kuulub 850 R või 242, siis sa ostad bensiinimootoriga Volvo. XC60 näitel on pakkumisel B5, T4 ja T8 tähistega mootoreid, viimane neist kasutab sama 400 hj hübriidajamit mis novembris proovitud XC90.

“Sul on Volvo. Elu on hea.”

Sõidame kasutuses olnud XC60 kasutas tähist B5 ning kaheliitrist bensiinimootorit. Koguvõimsuseks on määratud 184 kilovatti ja 350 nm, mida abistab mild-hybrid süsteem. Olemuselt on tegu hea kapotialuse akustika ning reipa minekuga mootoriga, mis jätab alatasa võimsama mulje kui tegelikult.

Nullist sajani sööstab XC60 kesketläbi seitsme sekundiga ning teda abistab 8-käiguline automaat – mis mõningate kiiremate vahetuste ajal pisut rapsib. Aga auto üldist suunitlust arvestades ei näe ma sellest suurt viga, sest see bofors on orienteeritud pigem on demand-temperamentsusteks. Kütusekulu on tegelikult üsna suur oma 9-11l/ 100 km kohta – aga jällegi, ökosõpradele sobib diiselmootor paremini.

Tegelikuseses on Volvo XC60 täpselt nagu tema suurem vendki – vankumatu, vaikne, mugav ning hubane

Esisillas asub juhitavust teravdav topeltõõtshark seadistus, ent suurema pakiruumi nimel on taga modifitseeritud mitmikhoobaline vedrustus. 2280 € eest on võimalik juurde osta ka Active Four C-Chassis õhkvedrustus, mis sõitu veelgi pehmendab.

Sõit on igastahes sametine ning enamik ajast sa lihtsalt hõljud kõigest üle, rool on sulgkerge ning mõeldud vist vaid kahe näpuotsaga kasutamiseks. Sportlikus pole see sõna, mida erinevalt paljudest konkurentidest Volvo siin rõhutada proovib. “Elu on hea, sul on Volvo,” kajab sul peas vaikselt mööda Nõmme lumiseid õhtutänavaid veeredes,

Seal tekibki väike ebakõla, sest dünaamilise režiimi peal sõites ei saa auto ja mootor alati nagu kokkuleppele. Kas ma tahan olla kiire nagu Stelvio või mugav nagu Range Rover? Lumel on muidugi teine stoori, sest stabiilsuskontrolli eemaldades muutub XC60 sama sabarõõmsaks kui kuulsad vanad tellised. Natuke gaasi ja võid arvestada libisemisnurgaga, mis paneb häbisse nii mõnedki Ülemiste parkla rahvaspordiharrastajad.

Vigade otsimine läks jälle luhta

Interjööris järgitakse teiste mudelitega sarnaselt matrjoškaliku stilistikat. Laias laastus on kõik täpselt sama kaunis ja Skandinaaviapärane nagu ka teiste Volvo mudelitega, väiksemad detailid pead sa lihtsalt ise üles otsima.

Kiidetud Bowersi ja Wilkinsi helisüsteemi siin autos ei olnud, aga keskvarustuse Harman Kardon oli samuti väga nauditav. Volvo helisüsteemidega on nagu pitsaga, et isegi kui see on kehvem, on see ikkagi väga-väga hea.Ruumikuse üle kurtma ei pea ning 505-liitrine pakiruum on piisav, kuigi mitte suurim omas klassis.

Ohutusvarustus on nagu Volvole ikka – väga rikkalik. XC60ga saab piisava summa kohal kaasa turu peaaegu et parima “iseroolija”, reaabid, pidurdusabid ning süsteemi, mis keerab auto kursilt kõrvale kui keegi vastassuunast sulle otsa tahab keerata.

XC60 Momentum-varustusega autod algavad 43 350 eurost, aga umbes 5000 rohkem euro eest saab juba Inscriptioni või R-Design paketiga auto. Seega tasub pigem pilgud pöörata nende poole. Konkurentideks on peamiselt sportlikumad X3, Stelvio, F-Pace ning rahulikumad Q5 ja GLC. Mugavuse osas teeb Volvo silmad ette neile kõigile, ent teravust tuleb otsida mujalt. Jällegi, Göteborg on teinud väärt tööd.

Plussid: Ülimugav, reibas mootor, ruumikas, viimistluse-ja kvaliteeditunne

Miinused: Mootori atleetlikus ja juhitavus ei käi alati käsikäes. Maanteel pisut rohkem müra kui ma tahaks.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

two × five =