Sõidame! koos

Let's Drive! together

Proovisõit: 2019 Subaru Outback

Selle aasta vältel olen astmeliselt läbi käinud peaaegu kõik Subaru mudelid, vaid Levorg ja WRX STi on hetkel minu sulest ja objektiivist puutumata jäänud. Üllatusena suutsin kuukene tagasi ennast isegi BRZ rooli sebida. Maasturite lineup’i tipus troonib aga Outback. Või noh- maastur-universaal oleks parem nimetus. Krossoveri tiitlit see auto ei vääri – kuna ta on lihtsalt selleks liiga-liiga hea. Auto käes, võtsin suuna Tapale, Porkuni järve äärde mis pidi üle mõistuse soe olema. Polnudki see suvi veel ju ujuma jõudnud.

Ühe mündi kaks poolt

Ma jagasin proovisõidupäevad kaheks, esmalt katsetasin auto võimekust pikkadel või käänulistel asfalteeritud maanteesihtidel, teisalt tuiskasin mööda Laitse kruusateid Peking-Pariisi ralliautode jälgedes.

Ta on hämmastavalt vaikne ning stabiilne. 2.5-liitrine klassikaline EJ bokser on mudelivalikus üks võimsamaid, kandes ratastesse 129 kilovatti. Edasiminek on CVT’st hoolimata üsna sportlik ning simuleeritud käigud on kõikidest Subarutest sellel mudelil kõige paremini sisse progetud, justkui oleks tegu topeltsiduriga üksusega. Mootorihääled on jätkuvalt fantastilised ning CVT kõrgepöördeliku iseloomu seltsis paitab sõit kõrvu. Kütusekulu võiks pisut parem olla aga väga palju vinguda ei saa. Katuseraamide ja täis pakiruumiga masin võttis 8.2 liitriga sajale.

Kaugmaa-sõitudeks on Outback lollikindel valik. Nagu mainitud, on salong sõites väga vaikne ning kiirusetunnetus üsna hästi paigas. Nelikveo ja massiga istub auto väga kindlalt teel ning ACC abiga võid rahulikult teekonda nautida. Väsitavat tunnet ei teki kordagi, Forester ja XV olid näiteks aga hoopis sportlikumad ning pakkusid kaasahaaravamat elamust. Outback oleks nagu maasturipere rahulik, ratsionaalne ning vanem vend. Juhtivavuse poole pealt see Subaru siiski väga ei sära. Kliirens ning raskus toovad asfaldil kerevajumise kiirelt esile ning ülistatav roolitunnetus ja ergonoomika seda liialt ei päästa.

Kruusal hoopis teist masti auto

Kruusateedel on hoopis teine lugu, sest alles seal tuleb Subaru rallipärand välja. Olles ära näinud Ferrarid ja Datsunid Pekingi-Pariisi rallilt, tutvusime mitu tundi Laitset ümbritsevate kruusateedega. Vaimõisa kant on isegi rahvarallidel populaarne ning hea seguga lahtisest pinnasest ning Soomerallilikust kuivkruusast.

Rool muutub veelgi naturaalsemaks ning auto palju paremini käsitletavaks, umbes nagu Subaru nõuakski oma potentsiaali väljatoomiseks natuke libedaid olusid. Veojõukontrolli võid sa küll välja lülitada, ent pidamise kaotades pidurdab ta sellest hoolimata rattaid valvsalt ja eraldi. Ning seda siis kui sa tõesti kaotad pidamise, sest ka kruusa peal on Outback kaunis stabiilne. X-Mode on abiks metsa ja muda sees müttamisel, kuid paraku sinna me seekord ei jõudnud. Üldmulje aga jäi, et Outback on täiesti peatamatu. Vahetpole mis üllatusi teed talle ette viskavad, tegu oleks nagu kuulikindla autoga.

Hinnad algavad 29 900 (285- kuus) eurost ning praegu on käsil ka laoautode eripakkumine. Seega, pommikindla pereauto puhul tasub kaaluda!

Head: Pikad distantsid mugavad, sõiduomadused halbades oludes, praktilisus

Vead: Juhiabid kipuvad hüperaktiivsed olema, asfaldil pisut kohmakas

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

eighteen − fifteen =