Sõidame! koos

Let's Drive! together

Porsche sõiduelamus Auto24ringil

Porsche Eesti kutsus meid vahvale Porsche sõiduelamusele Auto24ringil ning tegime tagasi tulles nii mõnedki järeldused.

Proovimiseks olid väljas 718 Cayman GTS, kaks uut 992 911 Carrera 4S ja eelmise generatsiooni 991.2 GTS 4 mudelit ning boonusena ka Cayman T.

  • 1. Mugav on tulla rajapäevale käed taskus, saada õpetussõnad asjatundjalt, vahepeal proovida head-paremat toidulaualt, samal ajal kui keegi auto rehvirõhku kontrollib.
  • 2. Rajal sai selgeks, et uus 911 on juba S versioonis kiirem, kui eelmise generatsiooni GTS mudel. Uus mudel tundus ka lihtsam sõita juba seetõttu, et seda sai proovitud teisena peale GTS mudelit ja esimese kolme ringiga ei tulnud raja läbimine nii enesekindlalt. See aga tekitab küsimuse, et mida suudavad teha Turbo ja GT mudelid!?
  • 3. 992 abisüsteemidest Sport+ sõiduasendis pole isegi aru saada. Kiiresti sõites ja õiget joont hoides need ei sekku või kui sekkuvad, siis tundmatult. Vaid korra tekkis moment, kus pidurid korraks autot korrigeerisid aga seda puhtalt enda sõiduvea tõttu ja ka ainult hetkeks. On aru saada, et 992 teeb rajal sinu eest natuke tööd ära ja aitab sul kiiremini sõita aga samas polnud kordagi tunnet, et see oleks olnud vähem lõbus.
  • 4. Üllataval kombel uue generatsiooni kuue silindriga boksermootorid teevad paremat häält, kui eelmise generatsiooni 991.2 turbomootorid. Vaatamata sellele, et lisandunud on OPF filtrid*! Ei juhtu just tihti, kus mootorihääl paraneb uue generatsiooniga.
  • 5. 992 on kohutavalt kiire auto aga oskaja roolis, kelleks sel korral oli Rainer Aus on 718 Cayman S kiirem.
  • 6. Cayman on kiire sõidu õppimiseks parem auto. Cayman võrreldes nelikveolise 911-ga on oluliselt mängulisem ja annab märku tagaosaga, kui lähed liiga uljaks. Ringrajal sõites tuli esile ka auto kergem kaal, mis muutis kurvide läbimise lausa lustiks. Sport+ asendis laseb auto tagaosal üsna palju liikuda ja oi kui lõbus see on.
  • 7. 718 neljasilindrilisel häälel sportsummutiga pole midagi viga ja salongi kostub täpselt õige kogus.
  • 8. Eelmise generatsiooni 911 on ikkagi superhea auto! Uus on aga sellest samm edasi ja meenutab kiiruse poolest pigem eelmise generatsiooni Turbo mudelit.
  • 9. Kuigi ma pole eriti pikka kasvu, siis vaatamata sellele olen tihti hädas autodes istmeasendi leidmisega. Üldiselt leian, et enamik sõidukeid võiks tulla madalama istmega, 992ga see nii pole. See iste läheb lausa nii madalale, et ei näe rooli tagant välja, nagu auto oleks justkui mõeldud pikka kasvu juhtidele. Üleüldse on juhikoha asend Porschele omaselt “spot-on”.
  • 10. Porsche sõiduelamusele tasub tulla ka neil, kel juba on või plaanivad auto ostu. Peale erinevate mudelite ja ka lisavarustuse proovimist saad ringrajal selgeks põhitõed kiirest sõidust. Eessõitja järgi sõites tuleb see oluliselt kiiremini, kui ise õppides.
  • 11. Veendusin, et Porsche on üks vähestest autotootjatest, kes utsitab ka oma kliente autot ringrajal kasutama. Kui sarnastel üritustel kipub sõidutempo olema üsna aeglane ja liiga turvaline siis mitte siin. Kui eessõitja näeb, et kõigil sõidujoon õige hakkab tempo kasvama ja kiiresti. Ohtu märkab eessõitja samamoodi ja vajadusel teeb märkuseid. Igav igal juhul ei hakka!
  • 12. Korraldajad proovisid teada saada, et kas me pööravatest tagaratastest aru ka saame! Ausalt öeldes väike vahe sõidul oli, aga see võis olla ka platseeboefekt ja kui kohe üksteise järel ei proovi siis suure tõenäosusega aru sellest ka ei saa.
  • 13. Kui sõiduelamus grupis tundub miskil põhjusel igav siis võimalik valida ka One 2 One ehk personaalne sõiduelamus. Kui Auto24ring on juba selge siis Porsche esindusest võid uurida ka alternatiivseid asukohti.

    *OPF ehk Otto Particulate Filter

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

4 + 5 =