Sõidame! koos

Let's Drive! together

Mercedes-Benz GLC Coupe on esmaklassiline näide sellest, et kupeemaastureid ei tasu karta.

Kui bensiinipeadelt küsida, mis on nende unistuste igapäevaauto, siis paljude käest võib kuulda, et see kõige uuem ja värskem Audi RS6.

Minul on aga juba mõnda aega meeles mõlkunud üks teine auto – GLC63S AMG kupee. Miks linnamaastur ja eriti – miks just kupeemaastur? GLC63S omab mu arvates piisavat suurust, et kasvõi vanaemal aidata kolida aga on samas ka piisavalt väike, et oleks mugav linnas parkida ja manööverdada. Sellel autol on neljaliitrine kahe-turboga V8 nagu pea kõikides uutes AMG tippmudelites, mis teeb võrratut häält ja näitab, et ülelaadimisega V8-st on võimalik välja pigistada ilusat häält, mis ei jää alla vabalthingavatele vanadele V8 mootoritele.

See AMG hoidis mõnda aega ka Nüburgringil maasturite rajarekordit, mille napsas Stelvio QV-lt. Nüüd on selle koha hõivanud RS Q8 aga see on juba teises hinnaklassis ja suuruses auto.

Erinevalt C-klassi AMG mudelist on sel ka nelikvedu, mis viib selle linnamaasturi nullist sajani 4 sekundiga ehk sama kiirelt kui AMG üks sportilikumaid mudeleid – AMG GT. Eesti kliimas tähendab see seda, et 90% ajast on see linnamaastur kiirem, kui AMG sportauto. Kahjuks AMG mudelit seekord proovida ei saanud, ent GLC 200 Coupe andis päris hea sissevaate minu ideaalsesse igapäevaautosse.

Kupee ja linnamaastur…?

Kui linnamaasturid pole autoinimeste seas eriti soositud, siis kohati tundub, et kupeemaasturid tekitavad lausa viha. Miks, sest võetakse ära lisapraktilisus? Tundub ebausutav, sest tihti sa ikka auto nii pilgeni täis pakid, et stuff ulatuks üle pagasiruumikatte? GLC tavalise ja kupee pakiruumi mahutavuse vahe on 50 liitrit, kupees on seda 500 liitri jagu.

Pearuumi vähesus on samuti müütiline probleem. Kui sul tuleb tõesti siin autos pearuumist puudu, siis peaks soovida jätma ka jalaruum.  Kupeemudelis pole pearuumi ega jalaruumi arvelt ohverdatud ehk mõlemas on tagaistujale sama palju ruumi. Kui siis ainult auto tagaistmele sisenemine on natuke ebamugavam ukse kuju tõttu.


Seega lõpuks jääb kupeemaastur minu silmis puhtalt välimuse küsimuseks ja selle üle on juba keerulisem vaielda. Minu jaoks on teatud mudelitel kupeevariant õigustatud, nagu näiteks Cayenne Coupe või toosama GLC.

Elekter annab lisatõuke

Proovitud autol oli 145kw arendav ottomootor, mida toetab 10kw elektrimootor. EQ-boost nimeline süsteem täiendab kiirendamisel bensiinimootorit ja laeb end sõidu ajal jooksvalt. Ainult elektrijõul sõidab GLC vaid allamäge. Sellest rooli taga aru ei saa, vaid väike näidik annab aimu, kui toimub laadimine ja EQ-boost.

Sõidureziime on kokku viis ja olemas on ka individuaalne seade, kus saab muuta vastavalt lisavarustele auto omadusi. Minul kippus see püsima Comfort seades.

Kokku on mootorivalikuid 10 ehk alates 120kW diiselmootorist kuni 375kW bensiinimootorini. Nende vahele jääb ka veel üks hübriid mudel, 300e pistikuhübriid – millele lubatud 49km elektrilist sõiduulatust.

Sõiduomadusi oli antud proovisõidul natuke on raske hinnata, sest autol olid all talverehvid ja üsna väikesed veljed, mis panid maasturi liikuma natuke “üleliigselt”. Lisaks vedrustusele toimisid vetruvana ka kõrge külgseinaga rehvid. “Üsna väikesed veljed” aga tagantjärgi vaadates olid autol all 19 tollised veljed! Kuigi mulle väga meeldivad selle disainiga AMG veljed on need suuruse osas natuke petlikud.

Siit tuleb ka soovitus – eelista 20 tolliseid valuvelgi, sest need täidavad auto rattakoopad paremini ära ja teevad sõidu meeldivamaks. Vedrustus ise tundus linnavahel jäik, aga kurvides jällegi kaldus üleliigselt. Selle vastu aga aitab lisavarustuses olev õhkvedrustus, mis muudab ka kogu veermiku töö vaiksemaks.

Parim võimalik Mercedese salong?

Mulle ei meeldi autodes suured ekraanid. Seepärast leian, et just C, GLC ja GT kupee mudelid on Mercedese valikust parimad just oma interjööri poolest. Pole kahte suurt järjestikust ekraani, aga on funktsionaalsus on peaaegu et sama. Uues GLC-s on kasutuses ka MBUX süsteem.

Kui ma muidu pole eriti suur digitaalsete näidikupaneelide austaja, siis GLC puhul see täitsa meeldis. Ekraanid on kirkad, hästi loetavad ja ilusa disainiga – mida saab ka vastavalt tujule kolme erineva vahel muuta. Baasmudelitel on ekraanid väiksed ehk digitaalne 12,3-tolli näidikupaneel ja suurem keskmine ekraan on lisavarususes.

Mõlemaid ekraane saab juhtida roolilt ja keskmist ekraani nüüd saab juhtida puutetundliku paneeliga. Mudeliuuendusega on kaduma läinud rullik aga seda ei tasu igatseda, sest uue lahendusega harjub kiirelt ja see näeb parem välja. Lõpuks avastasin, et puutetundliku ekraani ma ei kasutanudki ja keskmist puutetundliku ala ka mitte. Roolilt saab juhtida kõike ilma rattalt käsi võtmata.

Jättes tehnikapoole kõrvale, on salong väga hea kvaliteediga ja vaikne. Autos olles pole tunnet nagu sa oleksid odavama klassi Mercedeses vaid tunne on selline nagu Mercedeses olema peab. Sisemuses on ka natuke sportliku tunnetust, sest kõrge aknajoon jätab mulje nagu istuksid madalamal. Nähtavuse üle ei saa ka kurta, kui siis vaid pimedas peegeldab lisapidurituli tagaklaasile.

Väikeseks üllatuseks on topsihoidjad, mis saab keskkonsoolist üldse eemaldada ehk kui pole vaja saab topsihodjatest vabanevat ruumi kasutada muul moel näiteks telefoni hoiustamiseks.

See auto on nendele Mercedese ostjatele, kes ei ole veel harjunud kahe suure ekraani mõttega ja tahavad natuke traditsioonilisemat interjööri. Need, kes mõelnud kasutatud GLE coupe peale siis kindlasti tasuks proovida just seda kompaktsemat ja värske interjööriga autot

Konkurendid: Alfa Romeo Stelvio, BMW X3, Audi Q5, Porsche Macan ja Range Rover Evoque

Fotod: Autor

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

five × four =