Sõidame! koos

Let's Drive! together

Proovisõit

Dacia Duster: Väärtustame vanakooli

Mida sa päriselt ootad, kui saad enda valdusesse Rumeenia päritolu crossoveri? Ei hakka keerutama – suuremate taustateadmisteta eeldasin ma eriliste mugavusteta praktilist kasti, tagasihoidlikku mootorit ning hoidsin pöialt, et ei tuleks keskmisest kehvema automaatkastiga isendit. Lisaks soovisin aru saada, miks mu maakodu naabri suguvõsa juba aastaid Daciatega sõidab. Mida ma päriselt ei osanud oodata, oli […]

Peugeot 3008 on jätkuvalt üks parimaid linnamaastureid

Proovisõidu autoks oli Peugeot 3008 Crossway PureTech 130 AT8 ehk tõlgituna: 8-käigulise automaatkastiga, 130 hobujõudu, Crossway paketiga keskmine Peugeoti linnamaastur. Suuremat 5008 versioon ka hiljuti proovitud ja teist pilguheitu natuke venitatud 3008-le näed SIIN! Vastupidiselt sellele teisele artiklile leian, et see bensiinimootor on just see õige valik Peugeoti mootorivalikust. Proovitud auto 1,2 liitrine turbomootor kiirendab […]

BMW Z4 330 oli raamatunäide värskendavast sõidunaudingust

Mis koostisosad moodustavad Sinu jaoks kõige elavama ja tasuvama sõidukogemuse? Minu senise kogemuse puhul panevad mu vere kõige kõrgemal temperatuuril keema rootormootorid ning mis iganes aparaadid rida-6 mootorite ning manuaalkastiga. Ja kui me räägime viimasest, siis Eestimaal rida-kuus, manuaalkastiga tagaveolist otsides langeb valik tõenäoliselt BMW peale, sest korralikud japsid on kirvehinnaga läbi immutatud või lihtsalt […]

Sõidame! koos Peugeot 5008-ga.

Kui su elu tiirleb pidevalt kiirete, paukuvate ja tõenäoliselt-mitte-legaalsete tänavarakettide ja sportautode ümber, siis vahelduseks on hea istuda mõne rahuliku masina rooli, olgu selleks kasvõi linnamaastur. Laenasin Autospiritilt mõneks päevaks Peugeot’ maasturivaliku suurimat liiget 5008’t ning panin kirja oma mõtted. Sõidab sujuvumalt kui 508 Kui mõned kuud tagasi tõstsin ma häält Peugeot 508 tippmudeli automaatkasti […]

GTI TCR – Kaunis lõpunoot Wolfsburgi orkestrilt

“Sa oled linnapeal kuulus. Olen juba mitu sõnumit ja pilti saanud, et üks neetult äge Läti märkides Golf paugutab tänavatel ringi ja tõmbab tähelepanu. Kust sa selle said?” Sellised sõnad lausus mulle üks mu hea semu esmaspäeva öösel Prisma parklas, kui ma kurjailmelise Golf GTi TCR’ga rehvi toksima tulin. Vastasin, et tegu oli siiski minu […]

Insignia GSi: Tänapäeva sinikrae-kangelane

Autoajakirjanikuna jaguneb aeg-ajalt minu uue auto testiperiood kaheks: Esmalt keeran mõne sõiduki rooli ja arvustan seda, teisalt proovin oma sõpradele seletada, et 2019. aasta autotööstus ei ole sama mis 1999. autotööstus. Eriti juhtub seda Opeli, KIA või Hyundaiga ringi vurades. Eestlastel on Opeliga mingisugune kala mida ma täpselt pole kunagi mõistnud. Väike tutvustav ring uue […]

Vaikne, mugav ja Rootsipunane: Volvo S60

Volvo S60 T5 R-Design. Kuigi nime järgi võiks justkui arvata, et tegemist on millegi sportlikuga, siis nii kahjuks pole. T5 tähendab siinkohal keskmist mootori valikut T4 ja T8 hübriidmudelite vahel ning R-Design sportlikumat välimust. Diiselmootoriga S60 enam valikust ei leia. Minu varasem kogemus Volvodega on olnud küllaltki napp, aga kuvand turvalisest autost ja kogemus eelmise […]

Proovisõit: VW Arteon

Enne kui ülevaate juurde asume Kui keegi juhtus nägema 25.07 südaöösel Koplis Uus-Maleva tänaval intsidenti, mille käigus tänava äärde pargitud sinise Volkswagen Arteoni paremat külge (tagatiib ja tagumine uks) rihiti, andke kohe Sõidame! toimetusele teada. Just nii, selline traagiline juhtum tabas mind proovisõidu vältel. Kujutage nüüd ette, et astud hommikul korterist välja ning leiad enda […]

Pisi-Jeep Renegade on väike, aga tragi linnamaastur

Mõeldes Jeepile turgatab mulle esimese asjana meelde Wrangler ja vanemad Grand Cherokeed. Ehk üks korralik maastur, mis ei karda kui asfalttee asendub lume, muda või liivaga. Seekord aga proovisime hoopis üht väikest esiveolist Jeepi, mis on ka Jeepidest enim müüdud mudel Euroopas. Toodetud on ta samuti Euroopas, täpsemalt Itaalias koos 500X mudeliga. Viimast sai ka […]

Spartalik kasvatus Prantsuse spordiperekonnas: Renault Megane RS Trophy

Tavaline Megane RS tutvustas mulle end eelmise aasta Novembris. Üldmulje prantslaste uuest staar-kuumpärast kulmineerus positiivsena ning pidasin seda tõsiseltmõeldavaks alternatiiviks minu lemmikule Cupra ST-le. Kui aga tavaline RS sinus tundeid ei sütita, siis teeb seda hardcore-versioon RS Trophy. Sama nimi, täiesti teine auto! Uus RS Trophy hõlmab endas võimsamat, 296hj mootorit, Cup-šassiid, piiratud libisemisega difrit, […]