Sõidame! koos

Let's Drive! together

Proovisõit

Poolteist tuhat kilomeetrit Musta Noolega

Intro August 2019. Eestis on kõige paremad motoilmad üldse. Ilmad, mis iga kaherattalise sõbra sügelema ajavad. Täpselt sellel perioodil ulatatakse mulle Freetime motokeskuse poolt uue Husqvarna Svartpilen 701 võtmed ja pannakse pea laest jalatallani sõiduvarustusse. Nagu “näosaates” – Freetime motopoodi siseneb Raiko Ausmees ja väljub…. Mis on Husqvarna? Nende ajalugu on kirjum kui moodsa mehe […]

Lätimaa Kroonika koos uuenenud Nissan Qashqaiga

Igal sügisel saavad Lätis Riia külje all kokku sajad Nissani S-kere mudelid, et üheskoos tähistada drifitrohket 200SX Megameet festivali. Mis asi on Nissani S-kere? Tegu on 1976-2002 aastatel toodetud tagaveolistega, enamjaolt turbotatud sportlike kupeedega, millega on ütlemata kohutavalt lõbus ja vahva sõita. Kõige levinumad on neist S13-S15 kered, mis leiavad peamiselt kasutust driftiplatvormina. Lätti tundus […]

Kurvipäevik – osa 1: Uus Passat Alltrack & Lõuna-Eesti

Selmet teha üks keskmine ülevaade, kus ma arvustan mugavat salongi ja kütusesäästlikut mootorit, teeme täna teisiti. Või noh, tegime teisiti, sest mõned nädalad tagasi võtsime kaks proovisõiduautot – uue Passat Alltracki ning uue Mazda CX-30 (hiljem ühines ka KONA Electric) ja läksime Lõuna-Eesti parimaid teid kaardistama. Postitee-Tilleoru & Passat esteetilisest vaatepunktist Postiteest on vast kõik […]

Kahuripauk eikellegimaale: Renault Talisman 225 TCE

Renault Megane RS on üks neetult äge kähkusõidu auto. Ja kui sellest jääb väheseks, siis soovitan soojalt peadpööritava RS Trophy rooli istuda. Ning kui süda karjub millegi unikaalse järgi, siis tagamootoriga sõidudelikatess Alpine A110 täidab kõikvõimalikud emotsioonilahtrid. Prantsuse autodest rääkides, muidugi. Aga mis siis kui luukpära pole mu jaoks piisavalt esinduslik ja mul on vaja […]

Jalutame vanaisaga – uus ja vana Toyota Corolla

Kõik teavad ju Toyota Corollat, isegi inimesed, kes autodest suurt midagi ei jaga. Aastakümneid on see mudel olnud töökindluse, lihtsuse ning ülima argisõiduki musternäidis. Ning kui Toyota Baltic mulle uut Corolla Hybdrid Sports Touringut pakkus, tundus mulle ainus loogiline samm helistada Autoklassiku töökotta ning tuua kaamera ette ei keegi muu, kui 40. aasta tagune meenutus […]

Renault Kadjar: Soodne valik, kui kliirens on tähtis

Renault tõi Kadjari turule 2015. aastal ning nüüd on auto saanud ka mudeliuuenduse. Kui muidu on Renault tuntud oma sedaanide, luukpärade ja mahtuniversaalide pärast siis Kadjar on loodud seda muutma, asetudes suuruse poolest Capturi ja Koleose vahele. Kadjari suurimaks eeliseks keskmises suuruses linnamaasturite hulgas on hind. Hinnad algavad 17 990€ ja mu teada on tegemist […]

Camry – Toyota uus tulemine?

Toyota Camry on tagasi peale 15 aastast pausi Euroopa turult ja nüüdseks on tegemist juba kaheksanda põlvkonnaga. Julge tegu Toyota poolt tuua turule luksuslik sedaan, kus peamiselt tundub, et kaubaks lähevad vaid linnamaasturid. Camry puhul on mootorivalik lihtne ehk auto tuleb kohe 131kW 2,5 liitrise rida-neli bensiinimootoriga, mida toetab 88kW võimas elektrimootor. Auto koguvõimsuseks maha […]

Dacia Duster: Väärtustame vanakooli

Mida sa päriselt ootad, kui saad enda valdusesse Rumeenia päritolu crossoveri? Ei hakka keerutama – suuremate taustateadmisteta eeldasin ma eriliste mugavusteta praktilist kasti, tagasihoidlikku mootorit ning hoidsin pöialt, et ei tuleks keskmisest kehvema automaatkastiga isendit. Lisaks soovisin aru saada, miks mu maakodu naabri suguvõsa juba aastaid Daciatega sõidab. Mida ma päriselt ei osanud oodata, oli […]

Peugeot 3008 on jätkuvalt üks parimaid linnamaastureid

Proovisõidu autoks oli Peugeot 3008 Crossway PureTech 130 AT8 ehk tõlgituna: 8-käigulise automaatkastiga, 130 hobujõudu, Crossway paketiga keskmine Peugeoti linnamaastur. Suuremat 5008 versioon ka hiljuti proovitud ja teist pilguheitu natuke venitatud 3008-le näed SIIN! Vastupidiselt sellele teisele artiklile leian, et see bensiinimootor on just see õige valik Peugeoti mootorivalikust. Proovitud auto 1,2 liitrine turbomootor kiirendab […]

BMW Z4 330 oli raamatunäide värskendavast sõidunaudingust

Mis koostisosad moodustavad Sinu jaoks kõige elavama ja tasuvama sõidukogemuse? Minu senise kogemuse puhul panevad mu vere kõige kõrgemal temperatuuril keema rootormootorid ning mis iganes aparaadid rida-6 mootorite ning manuaalkastiga. Ja kui me räägime viimasest, siis Eestimaal rida-kuus, manuaalkastiga tagaveolist otsides langeb valik tõenäoliselt BMW peale, sest korralikud japsid on kirvehinnaga läbi immutatud või lihtsalt […]